بيست و پنجم مهر ماه
9/2/2008 5:29:09 AM

كمبود واكسن سرماخوردگي در آمريكا

شبكه هاي تلويزيوني آمريكا از 15 اكتبر 2004 به پخش گزارش و تصوير از صفوف طولاني سالخوردگان و مادراني كه كودكان را به همراه دارند پرداخته اندكه مقابل مراكز بهداشتي و بيمارستانها منتظر نوبت براي تزريق واكسن بودند . برخي از سالخوردگان با عصا و ويلچر بودند. طبق اين گزارشها، در بسياري از مراكز بهداشتي كه موجودي واكسن به پايان مي رسيد ، منتظرين در صفوف كه شكيبايي از دست داده بودند با صداي بلند اعتراض مي كردند، كه به مداخله پليس منجر مي شد. 15 اكتبر در «اريندا» واقع در كاليفرنيا يك زن 75 ساله به نام «موري فرانكلين» كه بيش از چهار ساعت در صف نوبت ايستاده بود، بيش از اين انتظار را تحمل نكرد و در همانجا( در صف انتظار ) درگذشت و اين وضعيت از شبكه هاي تلويزيوني پخش شد. پاره اي از صفوف از يك بلاك ( طول يك خيابان ) تجاوز مي كرد. مقامات دولتي قبلا اعلام كرده بودند كه به سبب كمبود واكسن ضد آنفلوآنزا، تنها سالخوردگان و كودكان كه آسيب پذيري بيشتري دارند مي توانند براي تزريق آن به مراكز مربوط مراجعه كنند. در اين ميان برخي هم در سوپر ماركتها براي اين واكسن ها بازار سياه درست كرده و پول هنگفت دريافت مي دارند. دولت آمريكا كه از وارد كردن واكسن ضد آنفلوآنزا از انگلستان مايوس شده اعلام كرده است كه از كانادا آن را وارد خواهد كرد. ولي مقامات كانادايي اعلام كرده اند كه بيش از نياز ملي خود، واكسن ندارند. كمپاني انگليسي، قبلا بيشتر موجودي خود را به سبب فاسد بودن منهدم كرده است. در آمريكا بسياري از كارخانه هاي توليد واكسن در سالهاي اخير به اين فعاليت خود پايان داده اند و به همين سبب در دو ـ سه سال منتهي به 2004 در آغاز فصل شيوع سرماخوردگي ، سخن از كمبود واكسن به ميان آمده بود.

بر گرفته از سايت www.iranianshistoryonthisday.com

 

سالروز تولد پاول برت

 ‪ ۱۷۳سال پيش در چنين روزي "پاول برت"، فيزيولوژيست، سياستمدار و ديپلمات فرانسوي به دنيا آمد.

پاول برت را مي‌توان، پايه‌گذار "پزشكي هوا و فضا"، دانست.او پي برد كه بيماري خاص حيوانات در ارتفاعات بالا مشخصا به دليل كمبود اكسيژن ايجاد مي شود.

برت، همچنين مطالعاتي را در مورد بيماري غواصاني كه در مدت زماني كوتاه از عمق به سطح آب مي‌آيند (‪Bends)انجام داد و علت آن را كه آزاد شدن حباب‌هاي نيتروژن به دنبال كاهش سريع فشار و انسداد مويرگ‌ها است، مشخص كرد.

 

سالروز تولد ماگتوس گوستاف رتزيوس

درچنين روزي در سال ‪ ۱۸۴۲نيز "ماگتوس گوستاف رتزيوس"، آناتوميست و مردم شناس سوئدي به دنيا آمد.

او به دليل مطالعاتش در مورد بافت شناسي سيستم عصبي شهرت دارد. كتاب او با عنوان "مغز آدمي"،(سال ‪ (۱۸۹۶را مي‌توان مهمترين كتابي دانست كه در زمينه آناتومي مغز انسان در قرن نوزدهم نوشته شده‌است.

برگرفته از سايت خبرگزاري ايرنا



منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services