دوازدهم آذر ماه
9/3/2008 4:53:16 AM

روز بیمه

همه ساله چنین روزی به عنوان روز بیمه گرامی داشته می شود .  بیمه در جهان امروز به عنوان یک امر مهم و ضروری تلقی می شود . امروزه تامین اجتماعی از وظایف دولت هاست  و معمولا این امر از طریق بیمه های اجتماعی میسر می گردد . از آنجا که پوشش های محدود نظام بیمه های اجتماعی برای تامین خسارات کافی نیست، بیمه های بازرگانی با تنوع و قلمرو گسترده تر توسط شرکت های بیمه عرضه می شود.بیمه های اشخاص ، بیمه های اموال و بیمه مسوولیت ازجمله موارد بیمه ای است که امروزه در حوزه صنعت بیمه طرح می گردد .

 شرکت بیمه ایران به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های بیمه ای ایران   درنخستین سال فعالیت خود نیمی از حجم عملیات بیمه کشور را درخود متمرکز کرد و پس از مدتی آن را به حد گسترده ای افزایش  داد.

 

روزجهانی پیوند قلب

روز جهانی پیوند قلب در سال 1967 بنا نهاده  شد .  بیماری های قلبی یکی از عمده ترین و شایع ترین عوامل مرگ و میر در دنیاست . گزارش ها حاکی است  در کشور ایران نیز  روزانه 800 مرگ در کشور اتفاق می افتد که 300 مورد آن به دلیل بیماریهای قلبی و عروقی است. به نظر می رسد پیوند قلب مهمترین عامل در جهت کاستن ازچنین مرگ و میر هایی  در جهان کنونی به شمار می رود . رسانه های ارتباط جمعی نقش مهمی در آگاهی مردم نسبت به اهدای قلب (در بیماران مرگ مغزی ) دارند

 

روز جهانی معلولین

معلولان بخش قابل توجهی از جامعه جهانی را در بر می گیرند . این جمعیت گسترده لزوم توجه بیشتر به این قشر را مشخص می سازد . در سالهای اخیر با توجه به گستردگی حوزه های دانش ، تلاش های بسیاری در سطح بین الملل در جهت کمک به معلولان  انجام گرفته  است .در جمهوری اسلامی ایران سازمان بهزیستی کشور متصدی امر پوشش دهی خدمات به معلولان جامعه است .  در حال حاضر  700 مرکز غیر دولتی برای معلولان در کشور وجود دارد  که به 334 هزار نفراز معلم لان خدمات ارائه می کنند  .همچنین در صورت تصویب قانون حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی ، مسایل رفاهی معلولان  شامل اشتغال ، ازدواج ، تردد و ایاب و ذهاب  که همواره به عنوان مشکلات اصلی جامعه معلولین مطرح است ، حل خواهد شد . همچنین  در حال حاضر  ، 115 مرکز غیر دولتی در بخش سالمندان و 90 مرکز در بخش بیماران روانی مزمن   دربخش غیر دولتی و با یارانه ای که از سوی بهزیستی دریافت می کنند ، اداره می شود .

برگرفته از سايت خبرگزاري مهر

 

نخستين پيوند قلب بر روي انسان

در چنين روزي در سال ‪ ،۱۹۶۷نخستين عمل پيوند قلب از يك انسان به انساني ديگر توسط دكتر" كريستيان بارنارد" انجام شد.

وي ، پزشك سرشناس اهل آفريقاي جنوبي است كه به همراه تيمي متشكل از ‪۲۰ جراح، نخستين جراحي پيوند قلب را انجام داد.

بارنارد اين عمل جراحي را در شهر "كيپ تاون" بر روي يك بقال ‪ ۵۳ساله به نام "لوييس واشكانسكي" انجام داد.

وي در اين عمل بدون خارج كردن قلب از كار افتاده واشكانسكي، يك قلب سالم در بدن او پيوند زد، كاري كه ديگر هيچ گاه تكرار نشد.

بارنارد، از آنجا كه در آن زمان هنوز داروي جلوگيري از رد عضو خارجي توسط بدن ساخته نشده بود،دست به اين تجربه زد تا اگر قلب پيوندي توسط بدن رد شد، قلب پيشين، گرچه معيوب، باعث ادامه حيات بيمار شود.

برگرفته از سايت خبرگزاري ايرنا



منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services