شبيه سازي علت مرگ بنيانا نيست
7/25/2009 11:51:29 PM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

رييس پايگاه تحقيقاتي رويان اصفهان با تاييد مرگ بنيانا گفت: مرگ اولين گوساله شبيه سازي شده خاورميانه علت مشخصي نداشته، اما آنچه را که به طور قطعي مي توان گفت اين است که اين گوساله بر اثر تکنيک شبيه سازي تلف نشده است. 
دکتر " محمد حسين نصر اصفهاني" روز شنبه در اين خصوص در گفت وگو با خبرنگار علمي ايرنا با بيان اين مطلب افزود: "بنيانا" اولين گوساله شبيه سازي شده خاورميانه که به دست محققان ايراني متولد شد، در زمان تولد اندام و احشاء آن کاملا سالم بود و هيچ گونه مشکلي نداشت که متاسفانه بعد از گذشت يک هفته از تولدش ، به علت ناتواني در برابر يک عفونت ناگهاني تلف شد.
وي گفت: احتمالا شيوه تولد حيوانات شبيه سازي شده که به روش سزارين انجام مي شود، مي تواند يکي از علل مرگ و مير در اين حيوانات باشد.
نصر اصفهاني خاطر نشان کرد:"بنيانا "، اولين گوساله شبيه سازي شده ايراني، بيستم تيرماه با عمل سزارين در مجتمع دامپروري"نصر" اصفهان به دنيا آمد.
وي با اشاره به تولد دومين گوساله شبيه سازي شده با نام تامينا، گفت: بنيانا و تامينا کاملا شبيه به هم هستند و هر دو از يک منشا سلولي بوده اند؛ با اين تفاوت که مادر تامينا ، درشت تر بوده و سالمتر و کاملتر است.
"تامينا "دومين گوساله شبيه سازي شده خاورميانه روز شنبه سوم مرداد ماه، پس از 280 روز و با وزن حداقل 70 کيلوگرم در اصفهان متولد شد.
8804278


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services