اگر مي خواهيد نفستان خوشبو شود جعفري بخوريد
4/10/2011 12:11:56 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

تهران - جعفري گياهي است دو ساله كه خواص بسيار زيادي دارد از جمله اينكه موجب خوشبو شدن نفس مي شود همچنين بعد از خوردن سير براي برطرف كردن بوي دهان مي‌توانيد از جعفري استفاده كنيد. 
  
 
جعفري گياهي است علفي ، دوساله و معطر كه ارتفاع آن تا 70 سانتيمتر مي رسد ، برگهاي آن به رنگ سبز تيره و داراي بريدگي هاي لوزي يا مثلث شكل با تقسيمات رفعي است.
گلهاي جعفري كوچك به رنگ مايل به سبز و به صورت چتري است ، ميوه آن كوچك به درازاي 2 ميليمتر و به قطر يك ميليمتر و داراي بويي معطر است.
*** خواص : جعفري ضد نفخ شكم است و شريان‌ها و رگ‌ها را تميز مي‌كند ، دم كرده ريشه جعفري براي درمان تنگي نفس و درمان سرخك مفيد است.
براي رفع لك‌ها و جوش‌هاي صورت، دم كرده جعفري را روي پوست صورت بماليد ، براي روشن شدن رنگ پوست، مقداري جعفري را در نيم ليتر آب به مدت 5 دقيقه بجوشانيد و صبح و شب صورت خود را با آن بشوييد. بعد از يك هفته پوست صورت شما روشن مي‌شود.
دم كرده جعفري ضد تب و براي بواسير و سنگ كليه مفيد است ، خوردن چاي جعفري به هضم غذا كمك مي‌كند.
عصاره ريشه گياه جعفري در درمان تبخال سودمند است، گروهي از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي ، با بررسي اثر ضد ويروسي عصاره ريشه جعفري مكزيكي بر ضد ويروس تبخال انساني نوع يك و دو دريافتند عصاره ريشه اين گياه از تكثير ويروس تبخال جلوگيري مي كند.
اين بررسي همچنين نشان مي دهد ، اين گياه ، ويروس تبخال نوع 2 را بهتر از نوع 1 از بين مي برد .
ويروس تبخال نوع يك ، باعث عفونت لب ها ، دهان و صورت ، و ويروس تبخال نوع دو ، باعث عفونت هاي تناسلي مي شود .

9001083


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services