بزرگترين مشکل مراکز فيزيوتراپي عدم حمايت بيمه‌اي است
1/16/2012 12:15:15 AM

خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان

يک فيزيوتراپيست گفت: بزرگترين مشکل کلينيک‌هاي فيزيوتراپي، عدم حمايت سازمان‌هاي بيمه‌گر، فرانشيزهاي پرداختي محدود و روش‌هاي درماني دشوار بيماران آسيب ديده نخاعي است.


"احسان قاسمي"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه اصفهان، با بيان اينکه غالب درمان‌هاي بيماران مبتلا به آسيب‌هاي نخاعي در کشور محدود به متدهاي اوليه و عملي فيزيوتراپي است، اظهار کرد: درمان‌هاي اوليه در برخي کشورها به صورت مطلوب‌تر انجام شده و زمينه‌ساز استفاده از درمان‌هاي پيشرفته‌تر براي بيماران مي‌شود.


اين فيزيوتراپيست با بيان اينکه هم‌اكنون درمان‌هاي اوليه فيزيوتراپي به علت تجهيزات محدود، نبود نيروي انساني متخصص و شمار اندك مراکز فيزيوتراپي به درستي انجام نمي‌شود، افزود: اگرچه شمار فراواني از دانشجويان کشور در اين رشته تحصيل مي‌كنند، اما متاسفانه تجهيزات اين رشته با محدوديت روبه‌رو است.


قاسمي با اشاره به دشواري و زمانبر بودن درمان‌هاي فيزيوتراپي براي بيماران آسيب ديده نخاعي ادامه داد: درمانگر به علت هزينه زياد کلينيک و فرانشيز محدود پرداختي‌هاي بيماران، ترجيح مي‌دهد براي جبران هزينه‌هاي كلينيك به جاي يک بيمار آسيب ديده نخاعي براي چندين بيمار ارتوپدي خدمات فيزيوتراپي را ارايه كند.


وي گفت: علاوه بر آن بسياري از مبتلايان به آسيب نخاعي به علت عدم توانايي انجام همه فعاليت‌ها يا بخشي از آن، به بيماري‌هاي روحي دچار شده‌اند و در طول درمان همکاري مناسبي با درمانگر نمي‌کنند يا خانواده‌ها امکان فراهم كردن تجهيزات لازم براي بيمارانشان را ندارند که كار فيزيوتراپيست را دشوار مي‌كند.


اين عضو گروه فيزيوتراپي دانشکده توانبخشي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان ادامه داد: سازمان‌هاي متولي اين امر بايد براي شناسايي مشکلات بيماران و مراکز که خدمات فيزيوتراپي ارايه مي‌دهند، به تشکيل گروهاي تخصصي اقدام كرده و با تخصيص بودجه کافي مشکلات آنان را برطرف كنند.


اين فيزيوتراپيست خاطرنشان کرد: درمان‌هاي فيزيوتراپي براي مبتلايان به آسيب نخاعي، بيماران مبتلا به پارکينسون، MS و كساني که براثر سکته مغزي بخشي از توانايي‌هاي فيزيکي خود را از دست داده‌اند، كاربرد دارد.


قاسمي با بيان اينکه در برخي موارد متخصصان جراحي ستون فقرات، بيماران را پس از درمان‌هاي اوليه به مراکز فيزيوتراپي ارجاع نمي‌دهند، گفت: عوارض ناشي از بي‌تحرکي فراوان است و متاسفانه زماني بيمار به مراکز فيزيوتراپي مراجعه مي‌کند که عوارضي مانند خشکي مفاصل يا بيماري‌هاي قلبي و عروقي ايجاد شده و درمان‌هاي فيزيوتراپي چندان کارساز نيست و بيمار تا پايان عمر به صندلي چرخ‌دار وابسته مي‌شود.


وي با ابراز خرسندي از اينكه اين ديدگاه رو به تغيير است، يادآور شد: هم‌اكنون شماري از متخصصان جراحي ستون فقرات به ارجاع بيمار پس از درمان‌هاي اوليه به مراکز فيزيوتراپي معتقد هستند.

9010268


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services