آینه‌های باهوش، این بار برای نشان دادن درون بدن!
4/21/2014 5:30:26 AM

خبرگزاری دانشجویان ایران- ایسنا

آینه‌ها برای هزاران سال است که وجود داشته‌اند اما دستاورد جدید نقطه عطف این ابزار در قرن 21 به شمار می‌آید.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک آینه دیجیتالی جدید، تصویر پرتو ایکسی از افراد ارائه می‌دهد؛ بطوری که آن‌ها درون خود را به همراه استخوان‌ها، اندام‌ها و عضلاتشان در این آینه می‌بینند. این صفحه سه بعدی که Primary Intimacy of Being نام دارد، درون بدن کاربر را بازسازی کرده و حرکات فرد را به گونه‌ای رهگیری می‌کند که گویی خودش را می‌بیند.

آینه ابداعی در نشست «تعامل انسان-رایانه» در تورنتو به نمایش گذاشته خواهد شد و تماشاگرانی که آن را در پاریس تجربه کردند، آناتومی بدن خود را به شیوه‌ای جدید نظاره کردند.

این آینه از اسکن‌های PET، اسکن‌های ام‌آرآی و پرتوهای ایکس برای شکار جزئیات آناتومی کاربر با تفکیک‌پذیری بالا استفاده می‌کند.

اطلاعات به گونه‌ای پردازش می‌شود که چنانچه فرد در مقابل آینه بایستد، می‌تواند به دلیل فرافکنی اسکن‌ها و پرتوهای ایکس روی صفحه مقابل در زمان واقعی، درون خود را ببیند. آینه همچنین به دلیل وجود الگوریتم شناخت جنسیت، زن یا مردبودن کاربر را تشخیص می‌دهد.

این صفحه 165 سانتی‌متری از دوربین شکار حرکت «مایکروسافت کینکت» برای رهگیری حرکات فردی که در مقابل صفحه ایستاده، استفاده می‌کند و بر حرکت 24 مفصل وی تمرکز می‌کند. پرتو ایکس و تصویربرداری هسته‌ای بافت استخوان‌ها و عضلات، فعالیت مغزی و عملکرد اندام‌ها را رهگیری می‌کند.

ژاویه میتر، محقق تصویربرداری پزشکی دانشگاه جنوب-پاریس ارائه‌دهنده این آینه مفهومی گزارش شده است.

9302011


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services