قربانیان قلدری، در بزرگسالی بیشتر به خودکشی فکر می‌کنند
4/21/2014 5:38:33 AM

خبرگزاری دانشجویان ایران- ایسنا

بر اساس نتایج جدید پژوهشگران، قربانی قلدری دیگران شدن در کودکی، چنان مخرب است که اثرات آن تا 40 سال و حتی بیشتر باقی می‌ماند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قربانی قلدری‌ بودن در کودکی می‌تواند بر سلامت فیزیکی و روانی فرد در دوران بعدی زندگی اثر بگذارد و استانداردهای زندگی فردی و اجتماعی وی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

دانشمندان دانشگاه کینگز کالج لندن هفت هزار و 771 کودک را مطالعه کردند که حدود 28 درصد از آن‌ها بین سنین هفت و 11 سالگی قربانی قلدری بودند؛ محققان این سوژه‌ها را تا سن 50 سالگی تعقیب کردند و دریافتند اکثر قربانی‌ها هنوز هم به عنوان بزرگسال از این تروما رنج می‌برند.

دکتر «ریو تاکیزاوا» از «موسسه روانکاوی» کینگز کالج لندن، گفت: مطالعه ما نشان می‌دهد اثرات قربانی‌بودن قلدری تقریبا چهار دهه بعد قابل‌رویت است و دارای پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و سلامتی است که تا بزرگسالی ادامه دارد.

در این مطالعه، قربانیان قلدری از لحاظ جسمانی کم‌تر سالم بودند و دارای بیشترین امکان ابتلا به افسردگی، اختلالات اضطراب و فکرکردن به خودکشی در سن 50 سالگی بودند.

بر اساس نتایج حاصله، این افراد حتی دارای سطح پایین تحصیلی بودند و مردان قربانی بیشتر احتمال داشت بیکار باشند یا این که دستمزد اندکی دریافت کنند.

جزئیات این پژوهش در American Journal of Psychiatry منتشر شده است.

9302016


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services