دخالت‌های مخرب بشر در تغییرات آب و هوایی موثر است
11/19/2014 1:41:08 AM

خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا

رییس شورای بین‌المللی موزه‌ها و مراکز علم، یکی از فعالیتهای عمده موزه‌ها را آگاه سازی مردم در بحث تغییرات‌ آب و هوایی عنوان کرد و گفت: 90 درصد دانشمندان معتقدند که تغییرات آب و هوایی بر اثر دخالت‌های بشر ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جیت ترندال، قائم مقام موزه انرژی دانمارک امروز در حاشیه‌ چهارمین همایش سالانه موزه علم و فناوری (همایش ترویج علم در موزه‌ها و مراکز فرهنگی) که به مدت دو روز در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، تغییرات آب و هوایی را یکی از معضلات جهانی عنوان کرد و گفت:‌ بر این اساس هر کشوری به دنبال به کارگیری سیاست‌های کاربردی برای مقابله با این موضوع است و در دانمارک نیز وزارت فرهنگ و آموزش و همچنین دولت موظف است درباره این مشکلات به مردم توضیح دهد.

وی با بیان این که 90 درصد دانشمندان معتقدند که تغییرات آب و هوایی به دلیل دخالتهای بشر ایجاد می‌شود، تصریح کرد: البته در این میان عوامل دیگری نیز در تغییرات آب و هوا موثرند اما عمده این تغییرات به دلیل دخالتهای بشر می‌باشد.

ترندال افزود: به عنوان نمونه در دانشگاه کپنهاگ دانمارک بررسی‌های طولانی صورت گرفته است و بر اساس نتایج به عمل آمده یخ‌های قطب شمال به دلیل افزایش CO2 در حال آب شدن هستند.

رییس شورای بین‌المللی موزه‌ها و مراکز علم تاکید کرد: در راستای مشکلات ذکر شده موزه‌ها می‌توانند در توضیح و تشریح این مشکلات به گردشگران و شهروندان نقش تاثیرگذاری را داشته باشند و در پی آن نیز خود به خود با این توضیحات می‌توانند مشارکت مردم را نیز جلب کنند.

وی افزود: در این راستا ابتدا باید مشکلات بررسی شود و در پی آن با برگزاری همایش‌ها و آموزش‌های لازم در جهت رفع این مشکلات کمک کنیم.

ترندال با اشاره به سفر خود به کشور ایران اظهار امیدواری کرد که ارتباطات در این حوزه در آینده با کشور ایران مستمر باشد و در این راستا بتوان تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرد که البته به اذعان وی، تمامی این موضوعات بستگی به منابع مالی موزه‌ها دارد که در همه کشورها در این زمینه با مشکل مواجه هستند!

9308167


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services