مصرف صدف خام خطر مسمومیت به همراه دارد
8/30/2015 5:47:43 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

تهران-ایرنا- محققان متوجه شدند، بسیاری از گونه های نوروویروس های انسانی در جهان را می توان در صدف ها پیدا کرد.

به گزارش ایرنا از هلث این موضوع نشان می دهد که مردم باید از مصرف صدف ها به ویژه به صورت خام آن که بسیار پرطرفدار است، پرهیز کنند.
هر سال حدود 20 میلیون مورد آلودگی به نوروویروس در آمریکا گزارش می شود که نتیجه آن شامل معده درد، اسهال، تهوع و استفراغ می شود.
دکتر یونگجی وانگ استاد دانشکده فناوری و علوم تغذیه دانشگاه شانگهای اوشن در چین می گوید: بیش از 80 درصد از نمونه های ژنتیکی نوروویروس های انسانی در نمونه های صدف یافت می شود.
نتایج این مطالعه بر نقش مهم صدف ها در وجود نورویروس ها در محیط زیست و انتقال آن به انسان ها تاکید می کند .
همچنین نتایج این مطالعه بر لزوم بررسی نورویروس های انسانی در نمونه های صدف تاکید می کند.در این مطالعه محققان هزار و 77 توالی نوروویروس را که در یک بانک اطلاعاتی در فاصله زمانی میان سال های 1983 و 2014 جمع آوری شده بود، بررسی کردند.این توالی در زمینه تولی ژنتیکی و توزیع جغرافیایی در طول زمان بررسی شد.
محققان در مطالعه قبلی متوجه شدند که حدود 90 درصد از نمونه نوروویرس ها به تنهایی از سواحل چین نشات می گیرند.این مطالعه جدید بطور مشابه نشان داد که حدود 90 درصد از این نمونه ها را می توان در صدف های موجود در آب های ساحلی نیز پیدا کرد.
محققان می گویند: یک دلیل می تواند رها شدن فضولات انسانی در امتداد سواحل باشد که می تواند در صدف ها وارد شده و برای هفته ها در بافت آنها باقی بمانند.محققان به مردم توصیه می کنند که به دلیل این خطر صدف ها را خام مصرف نکنند.
این مطالعه در مجله Applied and Environmental Biology منتشر شده است.

9406061


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services