رتبه نخست ایران درعلوم اعصاب منطقه
5/4/2016 12:41:45 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

تهران- ایرنا- معاون آموزشی ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: براساس رتبه بندی مركز SJR، ایران در تولید علم حوزه علوم اعصاب در منطقه رتبه نخست را دارد.

دكتر محمد تقی جغتایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارعلمی ایرنا افزود: براساس رتبه بندی SJR (مركز رتبه بندی علمی كشورها درحوزه های مختلف) در سال 2013 تركیه از ایران جلوتر بود و در جایگاه نخست منطقه قرار داشت اما در سال 2014 براساس رتبه بندی كه این مركز منتشر كرده است ما از تركیه جلوترهستیم و در جایگاه نخست منطقه در حوزه علوم اعصاب قرار داریم.
وی بیان كرد: براساس رتبه بندی این مركز رتبه كل علوم اعصاب ایران كه علوم شناختی نیز بخشی از آن هست رتبه 24 دنیا است اما در حوزه های مختلف علوم اعصاب مانند علوم رفتاری رتبه 18و علوم اعصاب سلولی مولكولی رتبه 20 را در دنیا داریم.
وی اظهاركرد:در واقع درعلوم اعصاب رفتاری و علوم اعصاب سلولی مولكولی علاوه براینكه درمنطقه اول هستیم از كره جنوبی نیزكه رقیب ما در آسیا است جلوتر هستیم، رقیب های ما در منطقه تركیه است و در آسیا نیز رقیب اول ژاپن و بعد كره جنوبی است.
جغتایی یادآورشد: ایران از سال 2013تا 2014 چند پله در بخش هایی از حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی رشد كرده است، در دو حوزه اصلی علوم اعصاب رفتاری و علوم اعصاب سلولی مولكولی چند پله صعود كرده ایم.
وی در خصوص ارایه مقالات در حوزه علوم اعصاب افزود: رشد مقالاتمان در بخش های مربوط به حوزه علوم اعصاب سلولی مولكولی، علوم اعصاب رفتاری رو به افزایش است ، در حوزه های مربوط به هوش مصنوعی نسبتا خوب است و رو به جلوهستیم ، اما در حوزه هایی از علوم اعصاب مانند توانبخشی شناختی نیاز به كار بیشتر داریم.

9502100


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services