آلودگی صوتی ناشی از ترافیک خطر حمله قلبی را افزایش می دهد
7/13/2016 1:54:31 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی -  ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعات محققان آلمانی نشان می دهد آلودگی صوتی ناشی از ترافیک شهری، خطوط راه آهن و خطوط هوایی، احتمال حمله قلبی را افزایش می دهد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از تلگراف، محققان با بررسی اطلاعات مربوط به بیش از یک میلیون شهروند ساکن در منطقه راین آلمان دریافتند افرادی که در مجاورت خطوط راه آهن، خطوط هوایی یا مناطق شهری پرترافیک زندگی می کنند، بیشتر به حمله قلبی مبتلا می شوند. این مطالعه با بررسی مرگ و میر ناشی از حمله قلبی از سال 2005 تا 2015 میلادی نشان می دهد آلودگی صوتی ناشی از ترافیک، نقش موثری در حمله قلبی دارد.
پرفسور اندریاس سیدلر از دانشگاه درسدن به عنوان یکی از اعضای تیم تحقیقاتی بر این باور است که آلودگی صوتی سبب تحریک واکنش های استرس روانی و فیزیولوژیکی پیچیده می شود. تاثیر آلودگی صوتی بر سیستم قلبی عروقی، از طریق فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک و محور هیپوتالاموس، هیپوفیز، آدرنال است.
سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که در بخش غربی اروپا حداقل یک میلیون سال عمر شهروندان برای مقابله با پیامدهای بیماری های ناشی از آلودگی صوتی ترافیک تلف می شود. منظور از آلودگی صوتی، سر و صدای ایجاد شده توسط ترافیک در مسیرهای درون شهری و برون شهری، خطوط راه آهن وخطوط هوایی است.
این مطالعه بر لزوم کنترل آلودگی صوتی بیش از پیش تاکید می کند.نتایج این تحقیقات در نشریه بین المللی Ärzteblatt منتشر شده است.

9504144


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services