آزمایش فناوری ویرایش ژن برای اولین بار روی انسان
7/24/2016 3:05:26 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

تهران - ایرنا - گروهی از محققان بیمارستان وست چاینا وابسته به دانشگاه سیچوان چین، قرار است در ماه اوت برای اولین بار فناوری Crispr را که یکی از پیشرفته ترین فناوری های ویرایش ژن در جهان است، به منظور درمان سرطان ریه روی انسان آزمایش کنند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از تلگراف، فناوری Crispr امکان شناسایی، حذف و جایگزینی بخشی از دی ان ای را برای محققان فراهم می کند.
بیمارانی که برای این منظور انتخاب شده اند، افراد مبتلا به سرطان ریه هستند که درمان با رادیوتراپی و شیمی درمانی در مورد آن ها موثر نبوده است. قرار است با استفاده از فناوری Crispr یک توالی ژنتیکی خاص که برای تقویت سیستم ایمنی بدن این بیماران و مقابله با سرطان طراحی شده است، به ساختار ژنتیکی آن ها وارد شود.
با وجود این که شیوه ویرایش ژن ماهیتا با تکنیک های اصلاح ژنتیکی متفاوت است و مزایای بالقوه متعددی از جمله تولید محصولات کشاورزی مقاوم در برابر آفات و مقابله با بیماری هایی مانند کم خونی سلول داسی شکل دارد، این شیوه همچنان به عنوان یک روش بحث برانگیز برای درمان بیماری ها مطرح است.
به هر حال، موافقان این شیوه معتقدند آثار ویرایش ژن به نسل های بعدی به ارث نمی رسد. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.

9505020


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services