تعبیه سومین دستگاه اکسیژناسیون غشایی خارجی ریوی بدون پمپ
8/14/2016 12:50:06 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

تهران - ایرنا - مسئول آموزش مراقبتهای ویژه مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری از تداوم و استمرار استفاده از سیستم (Extra Corporeal Co2 Removal ) که پدیده جدید در علم پزشکی در زمینه دیالیز CO2بدون استفاده از دستگاه های مرسوم تهویه در این مرکز خبر داد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از مرکز آموزشی ، پژوهشی و درمانی دکتر مسیح دانشوری،دکترسید محمد رضا هاشمیان دانشیار دانشگاه علوم پزشکی و فوق تخصص مراقبتهای ویژه افزود : این کار توسط فوق تخصصان مراقبتهای ویژه برای دومین بار در این مرکز بر روی بیمار 25 ساله انجام شد.
هاشمیان ادامه داد:این بیمار که پنج سال پیش تحت پیوند قرار گرفته بود با افزایش CO2 خون شریانی و مشکلات ریوی پس از شروع تهویه مکانیکی غیر تهاجمی و عدم پاسخ گویی مناسب به این درمان و کاهش سطح هوشیاری مراجعه کرد و با توجه به مشکلات نقص ایمنی ناشی از داروهای ایمونوساپرسیو و عفونت های فرصت طلب با توجه به اینکه در صورت شروع تهدید غیر تهاجمی امکان مرگ ومیر بسیار بالا خواهد بود جهت بیمار سیستم ECCORاستفاده شد و PCO2 بیمار به سرعت پایین آمده که دیگر بیمار نیاز به تهویه مکانیکی نداشت.
این فوق تخصص مراقبتهای ویژه تصریح کرد:استفاده از این دستگاه در مراکز درمانی تحول بزرگی در تکنولوژی مدرن و پیشرفته در درمان نارسایی تنفسی در کشور خواهد داشت.

9505114


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services