نتایج آزمایش داروی روسی ضدسرطان شگفت انگیز اعلام شد
1/1/2017 1:28:04 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

مسکو - ایرنا - ورونیکا اسکورتسوا وزیر بهداشت روسیه نتایج آزمایش داروی ضدسرطان ساخت این کشور را شگفت انگیز اعلام کرد و گفت: پیشنهادهای خارجی زیادی از جمله ژاپن برای تولید مشترک دریافت کرده ایم.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که داروی ساخت محققان این کشور با چند نوع سرطان مبارزه می کند و آزمایش های آن بسیار موفقیت آمیز و حتی برتر از نمونه آمریکایی است.
وزیر بهداشت روسیه روز شنبه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک این کشور اعلام کرد که آزمایش داروی جدید نتایج باورنکردنی را نشان داده است.
بنا به اطلاعات اعلام شده، داروی جدید ضدسرطان ساخت شرکت روسی «Biocad»، سلول های سرطانی را به صورت مستقیم هدف نابودی قرار می دهد.
وزیر بهداشت روسیه همچنین اعلام کرد: در زمان حاضر روند و نتایج تحقیقات داروی روسی از سوی محافل مرتبط در جهان پیگیری می شود و ژاپنی ها نیز از هم اکنون آمادگی خرید فنآوری و همکاری برای تولید مشترک را اعلام کرده اند.
وی افزود: این دارو در جهان تنها یک مدل مشابه دارد که در آمریکا تولید می شود، ولی نتایج تحقیقات ما نشان می دهد داروی مشابه آمریکایی تاثیر کمتری نسبت به روسی دارد.
دیمیتری ماروزوف از پژوهشگران گروه پزشکی تولید و آزمایش این دارو نیز گفت: داروی روسی هم موثرتر و هم در دسترس تر از مشابه خارجی خواهد بود. در زمان حاضر هزینه دوره درمان با این نوع داروها در غرب حدودا 120 هزار دلار است در حالیکه هدف ما عرضه ارزان تر داروهای این چنینی برای همه از جمله نیازمندان است.
وی افزود: قیمت داروی ضدسرطان روسی بدون شک ارزان تر از خارجی خواهد بود و پس از گذشت سه ماه نیز می توان متوجه کاهش قابل توجه تومور متاستاز و کم شدن اولیه تومور سرطانی ملانوما بود که پوستی است. پس از نتایج آزمایش ها سراغ تحقیق اثرگذاری دارو بر سرطان ریه و همچنین معده خواهیم رفت و اگر تمامی مطالعات با موفقیت سپری شود، می توان شاهد آغاز تولید انبوه دارو در اواخر سال 2018 بود.
وزارت بهداشت روسیه نیز در این رابطه اعلام کرده است، با اینکه کشورهای خارجی زیادی به خرید فناوری و دانش تولید این دارو علاقه دارند ولی شهروندان روسیه در ارجحیت و اولویت استفاده از آن قرار خواهند گرفت.

انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

95010039


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services