سردرد هفتمین علت ناتوانی افراد در جهان
11/26/2015 9:15:38 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

تهران- ایرنا- رئیس پنجمین کنگره سردرد و اولین کنگره بین المللی سردرد و درد با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار جهانی هفتمین علت ناتوانی افراد سردرد است، گفت: به دلیل اینکه شکل ظاهری و فعالیت های فرد مبتلا به سردرد دچار تغییر نمی‌شود، به ناتوانی ناشی از این بیماری توجه نشده است.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از انجمن سردرد ایران، دکتر منصوره تقا در خصوص ناتوانی‌های ناشی از سردرد گفت: فردی که دچار سکته مغزی می‌شود، معمولا سن بالایی دارد و به دلیل کهولت سن در صورت ناتوانی مدت زیادی دچار ناتوانی نخواهد شد ولی فرد دچار سردرد به دلیل اینکه اغلب سن پایینی دارد، باید حداقل 20 تا 30 سال با این مشکل دست و پنجه‌ نرم کند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در ایران و کشورهای مشابه چندان به موضوع ناتوانی ناشی از سردرد توجه نشده است و به دلیل اینکه شکل ظاهری و فعالیت های فرد تغییری ندارد، ناتوانی ناشی از سردرد مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان به موضوع ناتوانی ناشی از سردرد گفت: افراد برای رفع این مشکل اغلب به صورت خوددرمانی اقدام به مصرف مسکن برای رهایی از این مشکل می کنند و مصرف این دارو برای مدت‌های طولانی و مداوم عوارضی را برای فرد به همراه خواهد داشت حتی گاهی فرد برای رهایی از این مشکل در حالت‌های شدید روی به مصرف مواد مخدر می‌آورد.
تقا خاطرنشان کرد: مسئولان حوزه بهداشت و درمان باید به این مساله توجه کنند و این موضوع نیز توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی شود تا ارتقای آگاهی مردم نسبت به موضوع سردرد و ناتوانی‌های ناشی از آن را شاهد باشیم.
پنجمین کنگره سردرد و اولین کنگره بین المللی سردرد و درد در روزهای 19 تا 21 مهرماه جاری با موضوعات مختلف و مرتبط با سردرد با حضور صاحب نظران و اساتید داخلی این حوزه و با حضور مهمانانی از کشورهای آمریکا، آلمان، دانمارک و سوئد در تهران برگزار می شود.

تنظیم: ناهید شفیعی ** انتشار: گلشن

9607124


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services