ضرورت پوشش بیمه ای خدمات ارزان قیمت اپتومتری
1/19/2018 11:20:37 PM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: پوشش بیمه ای خدمات اپتومتری برای اقشار مختلف جامعه با توجه به ارزان بودن این خدمات، می تواند به ارتقای سطح خدمات سلامت بینایی در کشور کمک کند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از انجمن اپتومتری ایران، علی سیفی در آستانه برگزاری هفتمین سمینار سالیانه جامعه اپتومتری ایران، اظهار کرد: طبق آمار رسمی میزان تنبلی چشم با اجرای طرح های سنجش تنبلی چشم دانش آموزان کلاس اولی، از حدود 3 درصد به 6 دهم درصد رسیده است.
وی ادامه داد: 85 درصد اطلاعات دریافتی قشر مغز از طریق حس بینایی به وجود می آید و 85 مراجعه کنندگان به مراکز چشم پزشکی مشکلات عیوب انکساری دارند که به نیازمند خدمات اپتومتری هستند.
عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران، افزود: اپتومتریست ها به عنوان خط شکن بهداشت بینایی در اقصی نقاط کشور و به عنوان مراقبین اولیه بهداشتی و تامین کننده سلامت بینایی جامعه و بنیانگذار و مجری طرح های بزرگ ملی، با خدمات بهداشتی درمانی ارزان، در دو دهه گذشته شناخته می شوند.
سیفی گفت: ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی تشکل های اپتومتری (جامعه اپتومتری و انجمن علمی اپتومتری) با محور قرار دادن توسط وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در مدیریت سلامت کشور، امکان پذیر است.
وی بر ضرورت معرفی جامعه اپتومتری ایران به عنوان بازوی اجرایی سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت در امر نظارت و توزیع نیروی انسانی مورد نیاز در کشور تاکید کرد و گفت: موضوع پوشش بیمه ای خدمات اپتومتری برای اقشار مختلف جامعه با توجه به ارزان بودن این خدمات، می تواند به توسعه و ارتقای سطح خدمات سلامت بینایی در جامعه کمک کند.
هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران از 5 تا 6 بهمن 96 در سالن امام خمینی(ره) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

تنظیم : شفیعی** انتشار: گلشن

9610116


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services