خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
پژوهشگران ميگويند؛ تغذيه با شيرمادر، احتمال بلند مدت ابتلا به بيماريهاي مزمن را كاهش ميدهد.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دكتر جوليا اسميت محقق دانشگاه ملي استراليا و دستياران وي در اين پژوهش اهميت تغذيه كودكان با شير مادر را مورد بررسي قرار داده و دريافتهاند: نوزادان زودرسي كه از خوردن شير مادر محروم هستند، در سالهاي آتي زندگي، بيشتر در معرض خطر ابتلا به بيماريهاي مزمن قرار ميگيرند.
اين پژوهشگران در بررسيهاي خود دريافتند كه در حال حاضر تعداد بسيار اندكي از نوزادان استراليايي تا 6 ماهگي از شير مادر تغذيه ميشوند.
روزنامه دي ايج چاپ استراليا به نقل از دكتر اسميت نوشت: با توجه به ميزان تماس ما با انواع مختلفي از بيماريهاي مزمن، ميتوان گفت كه از هر 10 نفر استراليايي يك نفر در معرض خطر فوق العاده ابتلا به اين امراض قرار دارند چون از شير مادر در دوران نوزادي تغذيه نكردهاند.
اين تحقيق در مجله بينالمللي تغذيه بهداشت عمومي منتشر شده است.