افزایش خطر مرگ سالمندان با افزایش آلودگی هوا
12/30/2017 1:08:43 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

تهران – ایرنا - محققان دانشگاه هاروارد دریافتند هر میزان افزایش آلودگی هوا حتی اگر در سطوح پایین تر از استانداردهای سالم باشد، می‌تواند منجر به افزایش خطر مرگ سالمندان شود.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از اسوشیتدپرس، محققان با تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده بین سال‌های 2000 تا 2012 میلادی دریافتند افزایش ذرات معلق هوا که با عنوان PM2.5 شناخته می شوند، در طول دوره ماه‌های آوریل تا سپتامبر، موجب افزایش مرگ و میر می‌شود.
با وجود این که از نظر اداره حفاظت محیط زیست آمریکا هوایی که در آن تا 12 میکروگرم ذرات MP2.5 در هر متر مکعب وجود دارد، سالم محسوب می‌شود، محققان به این نتیجه رسیدند که هرگونه افزایش آلودگی هوا با افزایش مرگ و میر شهروندان ارتباط دارد. به اعتقاد محققان در فصل تابستان افزایش روزانه این ذرات معلق به میزان یک میلی‌گرم در متر مکعب، موجب 550 مورد مرگ و میر بیشتر در طول سال می‌شود.
همچنین افزایش 1 واحد در میلیون در اوزون روزانه نیز منجر به 250 مورد مرگ و میر بیشتر در هر سال می‌شود. خطر مرگ و میر ناشی از این افزایش آلودگی در بین سالمندانی که دارای درآمد کمتر بوده یا مونث هستند، بیشتر است.
این جامع‌ترین تحقیقاتی است که تا کنون درباره ارتباط آلودگی هوا و مرگ و میر انجام شده است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of the American Medical Association منتشر شده است.

مترجم: سپیده کاشانی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

96101016


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services